Skicka effektiva nyhetsbrev

Som företagare vill du lätt få ut dina nyheter till dina kunder. Då är det smart att satsa på individualiserade nyhetsbrev. Genom att använda verktyg som är utformade för att skicka smarta mejl, så kommer du enklare att nå rätt kund med rätt erbjudande. Individualiserade nyhetsbrev är en modern marknadsföringsmetod som allt fler företag använder.

Det finns många moderna lösningar som kan hjälpa dig som driver företag. Bland de mest effektiva marknadsföringsmetoderna är nyhetsbrev. Inte nyhetsbrev i brevlådan eller ett standardiserat mejl med samma erbjudanden till alla, nej, individualiserade nyhetsbrev som ger kunderna vad de efterfrågar. Då kommer du lättare kunna bygga en långsiktig kundrelation och ökar försäljningen. Du testar Rules nyhetsbrevsverktyg alldeles gratis och kommer bli förvånad över hur effektivt det är med riktade mejl.

Individualiserade nyhetsbrev

Vad är då individualiserade nyhetsbrev? Jo, det innebär att du med smarta digitala verktyg lätt kan skicka ut erbjudanden till dina kunder utifrån deras tidigare köpvanor. Du driver en webbshop där du säljer sportprylar. Istället för att alla får samma erbjudanden om badmintonraket, så är det bara personer som tidigare har köpt badmintonsaker som får just de erbjudandena. Kunden som har köpte barncyklar och andra produkter för barn får istället fler barnerbjudanden. Att göra detta på egen hand, individualiserade nyhetsbrev, skulle ta oerhört lång tid. Använda istället verktyg som är utformade för ändamålet. Fördelen med individualiserade nyhetsbrev:

• Rätt kund får rätt erbjudande
• Chansen att kunden läser brevet är större
• Du bygger lättare en långsiktig kundrelation

Skriv effektiva nyhetsbrev

När du ska skriva ett nyhetsbrev är det viktigt att du gör skillnad på information och kommunikation. Det är kommunikationen, relationen och budskapet, som är det viktiga. Du måste också alltid ha ett mål med dina nyhetsbrev. Målet kan vara att öka försäljningen, behålla kunder eller berätta om nya produkter och tjänster. Eftersom många företag skickar ut nyhetsbrev är det viktigt att du inte spammar dina kunder. Skicka bara ut nyhetsbrev när du har något riktigt bra att erbjuda, så att det alltid känns meningsfullt för kunden att öppna mejlet och läsa det. Nyhetsbrev fungerar för alla slags företag, men det är särskilt effektivt för dig som driver en e-handel eller har ett fysiskt företag med återkommande kunder.